وبلاگ علمی , عمومی شهروز صبوری

وبلاگ علمی , عمومی شهروز صبوری
شهروز صبوری از استان آذربایجان شرقی و شهر شبستر هستم . لیسانس مدیریت بازرگانی و فوق لیسانس مدیریت اجرایی و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت کارآفرینی هستم. مدیر گروه مدیریت دانشگاه آزاد واحد خامنه و مدرس سایر دانشگاه های آزاد و پیام نور شهرستان شبستر بوده و دروس رشته های مدیریت و حسابداری را تدریس میکنم.همچنین مشاوره های مدیریتی , اقتصادی و تحصیلی را به علاقه مندان ارائه مینمایم.
مقالات ذیل را در کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه کرده و در مجلات داخلی و بین المللی نیز به انتشار رسانده ام:
1- بازاریابی سبز در ایران ، پتانسیل ها و چالش ها (1389)
2- رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت بحران (1392)
3- وقف ثروت بی پایان در تاریخ و فرهنگ شبستر (1392)
4- فرایند گذار به توسعه با رویکرد حماسه اقتصادی (1392)
5- آموزش کارآفرینی نیاز امروز فضای کسب و کار (1393)
6- کارآفرینی راهی به سوی بهبود فضای کسب و کار (1393)
7- ارتباط کارآفرینی و هویت اقتصادی (1393)
8- Entrepreneurship Training is the Requirement of Business Environment of Today (2014)
يكشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۷ ب.ظ

500 هزار صندلی در دانشگاه آزاد خالی مانده است

خبرگزاری فارس: 500 هزار صندلی در دانشگاه آزاد خالی مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید میرزاده ظهر امروز در هشتمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام دانشگاه آزاد تا پایان امسال یا اوایل سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد همدان در استان از رقبای بسیاری برخوردار است که این مسئله در کنار کاهش تعداد دانشجویان مشکلات بسیاری را ایجاد کرده و موجب خالی ماندن صندلی‌های دانشگاه شده است.

وی با بیان اینکه بودجه همدان با توجه به نکاتی که در آن دیده شده قابل قبول است، افزود: 500 هزار صندلی در مقطع کاردانی به کارشناسی خالی بوده و اگر توسعه تحصیلات تکمیلی در دستور کار دانشگاه قرار نگرفته بود، مشکلات اقتصادی بسیاری پیش می‌آمد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه رشد هزینه‌های جاری در همدان بسیار بالا بوده، تصریح کرد: تعداد کارمندان دانشگاه همدان بالاست و باید در راستای تعدیل و تجمیع تمام واحدها اقدامات اساسی صورت گیرد.

 وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات لازم برای خروج از زیان‌ده بودن واحدهای دانشگاه انجام شود، ادامه داد: تراز بودجه دانشگاه آزاد همدان مثبت است اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد ولی این مسائل قابل رفع است.

میرزاده خاطرنشان کرد: بدون رضایت کارکنان هیچ یک از افراد تعدیل نخواهند شد و این امر به‌صورت داوطلبانه انجام شده زیرا دانشگاه آزاد برای خدمت به مردم آمده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد درآمدهای دانشگاه صرف هزینه‌های جاری و دستمزد شده است، گفت: دانشگاه برای رقابت با دانشگاه‌های بین‌المللی نیازمند تجهیزات و امکانات است که باید بودجه تأمین شد.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: حمایت‌های مجلس باعث شده تا در هر نقطه از استان که فضای آموزشی و تجهیزات وجود داشته باشد، تحصیلات تکمیلی راه‎اندازی شود.

وی با بیان اینکه باید از این ظرفیت در استان استفاده شود، گفت: آمادگی لازم برای جذب دانشجو در این مراکز در بهمن ماه وجود دارد.

میرزاده با بیان اینکه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در اولویت دانشگاه آزاد است، افزود: دانشگاه آزاد بیش از 600 هزار متر مربع فضای ورزشی ایجاد کرده زیرا یکی از بهترین راه‌های مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی، ایجاد تمایل و رغبت در جوانان برای ورزش است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه ورزش در دانشگاه آزاد ایجاد شده، تصریح کرد: دانشگاه‌ آزاد واحد همدان 20 هزار متر مربع فضای ورزشی وجود و توسعه این فضاها یکی از سیاست‌هایی است که در تمام استان‌ها دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: تعداد واحدهای دانشگاه آزاد در سال گذشته از 440 واحد به 395 واحد کاهش یافته به طوری دانشگاه آزاد سال گذشته 532 میلیارد تومان سود داشته است.

وی با بیان اینکه طرح "ساها" یکی از مهمترین طرح‌های دانشگاه آزاد است، خاطرنشان کرد: "ساها" به سبب اینکه یک ثروت ملی و گنجینه علمی و فناوری است در کنار جذب استاد از مهمترین فعالیت‌های دانشگاه آزاد برای توسعه علمی کشور محسوب می‌شود.

میرزاده با اشاره به اینکه 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه در طرح ساها وارد سیستم آموزشی دانشگاه شده، گفت: براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، باید در سال 1404، 50 درصد از تولید ناخالص ملی کشور معادل 500 میلیارد دلار در زمینه تولید علم صرف شود.

وی افزود: در این 10 سال باقیمانده باید به توسعه علمی، فناوری، ایجاد مراکز دانش‌بنیان، توسعه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری بپردازیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به اقتصاد دانش‌بنیان دارد، اظهار کرد: دولت یازدهم با تمام توان از فناوری و به کارگیری علم در امور مختلف حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح "تجمیع سه" طرح فرآیندها بوده و به معنی این است که کندی کار باید کاهش یابد چراکه بروکراسی در دانشگاه آزاد بسیار طولانی است.

میرزاده با بیان اینکه این بروکراسی طولانی ریشه در قوانین دانشگاه آزاد دارد، ادامه داد: قوانین دانشگاه آزاد 30 هزار صفحه بوده که آن را به 3 هزار صفحه در قالب 9 کتاب کاهش داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها با کمک ستاد مرکزی باید طرح "تجمیع سه" را اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه آزاد را به عنوان یک دانشگاه نوآور در عرصه‌های اشتغال‌زایی، کارآفرینی، توسعه تحصیلات تکمیلی و ثروت‌آفرینی از راه علم تبدیل کرد.

رئیس دانشگاه آزاد با تأکید بر اینکه رویکرد دانشگاه آزاد استفاده از بانوان توانمند در عرصه مدیریتی است، گفت: 7 هزار استاد زن در دانشگاه آزاد در حال تدریس هستند.

وی با بیان اینکه 47 درصد دانشجویان دانشگاه دختر هستند، تأکید کرد: باید از مشارکت آنها به عنوان یک قشر اجتماعی و کارآمد استفاده کرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۲
شهروز صبوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی