وبلاگ علمی , عمومی شهروز صبوری

وبلاگ علمی , عمومی شهروز صبوری
شهروز صبوری از استان آذربایجان شرقی و شهر شبستر هستم . لیسانس مدیریت بازرگانی و فوق لیسانس مدیریت اجرایی و هم اکنون دانشجوی دکترای مدیریت کارآفرینی هستم. مدیر گروه مدیریت دانشگاه آزاد واحد خامنه و مدرس سایر دانشگاه های آزاد و پیام نور شهرستان شبستر بوده و دروس رشته های مدیریت و حسابداری را تدریس میکنم.همچنین مشاوره های مدیریتی , اقتصادی و تحصیلی را به علاقه مندان ارائه مینمایم.
مقالات ذیل را در کنفرانس های ملی و بین المللی ارائه کرده و در مجلات داخلی و بین المللی نیز به انتشار رسانده ام:
1- بازاریابی سبز در ایران ، پتانسیل ها و چالش ها (1389)
2- رابطه بین هوش هیجانی و مدیریت بحران (1392)
3- وقف ثروت بی پایان در تاریخ و فرهنگ شبستر (1392)
4- فرایند گذار به توسعه با رویکرد حماسه اقتصادی (1392)
5- آموزش کارآفرینی نیاز امروز فضای کسب و کار (1393)
6- کارآفرینی راهی به سوی بهبود فضای کسب و کار (1393)
7- ارتباط کارآفرینی و هویت اقتصادی (1393)
8- Entrepreneurship Training is the Requirement of Business Environment of Today (2014)

۵۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در ماه‌های اخیر و بعد از تک نرخی شدن بنزین، مسئولان انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران با انجام مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌ها تلاش می‌کنند که بی فایده بودن و حتی معایب ادامه استفاده از کارت‌های سوخت و ضرورت حذف این کارت ها از فرآیند توزیع بنزین را اثبات کنند.

در این راستا، اخیرا بیژن حاج‌محمدرضا، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور در مصاحبه‌ای با اعلام این‌که هم اکنون تفاوت قیمتی قابل توجهی بین بنزین عرضه شده در ایران و حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ترکیه وجود ندارد، گفت: «هم اکنون بنزین با قیمت 1000 و 1200 تومان عرضه می‌شود که قیمت جهانی بنزین هم در همین محدوده بوده و از این رو توجیه اقتصادی قاچاق بنزین از ایران به کشورهای همسایه به حداقل کاهش یافته است».

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور با اشاره به برنامه دولت برای افزایش مجدد قیمت بنزین در آینده و همزمان با اجرای فازهای جدید قانون هدفمندی یارانه‌ها، افزود: «از این رو قطعا کارت هوشمند سوخت نمی‌تواند دیگر هم چون گذشته از کارآیی لازم به منظور مقابله با قاچاق سوخت برخوردار باشد، زیرا با توجه به سیاست‌های قیمتی دیگر قاچاق بنزین توجیه ندارد».

برای بررسی صحت ادعای رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور مناسب است نگاهی به قیمت بنزین در کشورهای همسایه و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس در هفته گذشته براساس نرخ آزاد دلار (3400 تومان) بیاندازیم.

قیمت بنزین در کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان، افغانستان، عراق، ترکیه، ارمنستان و آذربایجان به مراتب بالاتر از نرخ این فرآورده نفتی در داخل کشور است.

قیمت هر لیتر بنزین در این کشورها بر اساس آمارهای سایت گلوبال پترول پرایسز در روز 14 سپتامبر (23 شهریور) در جدول زیر آمده است:

        کشور                قیمت هر لیتر بنزین
    ترکمنستان                       950 تومان
     افغانستان                     2500 تومان
      پاکستان                     2500 تومان

      آذربایجان

                    2550 تومان
         عراق                     2900 تومان
       ارمنستان                     3500 تومان
         ترکیه                     5000 تومان

همچنین در تاریخ مذکور، قیمت هر لیتر بنزین در امارات متحده عربی حدود 1800 تومان بوده است. بنابراین برخلاف اظهارات رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور، همچنان تفاوت زیادی بین قیمت بنزین در ایران با کشورهای همسایه و حتی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات وجود دارد و قاچاق بنزین به این کشورها دارای صرفه اقتصادی است.

همچنین پیش‌بینی می شود این اختلاف قیمتی و صرفه اقتصادی قاچاق بنزین در صورت افزایش مجدد قیمت جهانی نفت و در نتیجه افزایش قیمت فوب خلیج فارس فرآورده های نفتی تشدید شود.

در این شرایط، حذف کارت سوخت که به معنای کاهش شفافیت در توزیع بنزین است، از سر گیری مجدد قاچاق این فرآورده نفتی را به همراه خواهد داشت.

اصرار بی مورد جایگاه‌داران سوخت بر حذف کارت سوخت از فرآیند توزیع بنزین در کشور بر اساس برخی دلایل غیر واقعی، گمانه زنی‌های کارشناسان را در مورد منفعت احتمالی آن ها از حذف کارت های سوخت تقویت کرده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۴۹
شهروز صبوری
سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۲ ق.ظ

آغاز هفته دفاع مقدس گرامی باد

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۲
شهروز صبوری
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۰۴ ب.ظ

یه روز خوب برای شهرستان شبستر

چند روز پیش با حضور میرشفیع معاون وزیر راه و علیلو نماینده محترم در شهرستان شبستر اتفاقات خوبی برای راههای روستایی این شهرستان رقم خورد و اکثر جاده های روستایی از دستورات قیر و آسفالت جناب آقای میرشفیع بهره مند شدند . امید است که شاهد رشد و توسعه بیشتر منطقه باشیم.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۰۴
شهروز صبوری
يكشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

تلاش و پشتکار


تلاش و پشتکار شایدم هدف و امید یعنی همین
لینکن که از او بعنوان منجی بزرگ ایالات متحده یاد می شود به افسردگی شدید مبتلا بود.البته عده ای بیماری او را دارای منشا ژنتیک می دانند؛چرا که اکثر اعضای خانواده مادری و پدری اش علائم افسردگی شدید را داشتند.اما برخی دلایل افسردگی وی محیطی و به دلیل شرایطی که برای او پیش آمد می دانند.گفته می شود در 31 و 34 سالگی در تجارت شکست خورد،در 32 سالگی در انتخابات مجلس بازنده شد،در 35 سالگی همسرش را از دست داد و در 36 سالگی دچار یک فروپاشی عصبی شد.در 43،46،48 سالگی در انتخابات کنگره و در 55 سالگی در انتخابات سنا شکست خورد و در 56 سالگی در تصدی معاونت ریاست جمهوری ناکام ماند،در سن 58 سالگی دوباره در انتخابات مجلس سنا شکست خورد و سرانجام در 60 سالگی به ریاست جمهوری برگزیده شد.
(منبع روزنامه سپید شماره 657)
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۵
شهروز صبوری
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۵۳ ب.ظ

به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار (27 شهریور)


به مناسبت سالروز درگذشت استاد شهریار (27 شهریور)

آمـدی، جـانـم بـه قـربـانـت ولــی حـالا چـرا 

بی وفـاحـالا کــه من افـتــاده ام از پـا چـرا

نوشـدارویی و بعـد از مرگ سهـراب آمدی

 سنگدل این زودتر می خــواستی، حالا چـرا

عـمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست

 من که یک امروز مهـمـان توام، فـردا چـرا

نـازنـیـنا مـا بـه نـاز تـو جـوانـــی داده ایــم

 دیگـر اکنون با جوانان ناز کـن، بـا مـا چـرا

وه کـه بـا ایـن عـمرهـای کـوتـه بی اعـتبار

 این همه غافل شدن از چون منی شیدا چـرا

شورفرهادم به پرسش سر بزیر افکنده بود

ای لـب شـیـرین جـواب تـلخ سربالا چـــرا

ای شب هجران که یکدم در تو چشم من نخفت

 این قدر با بخت خواب آلود من، لالا چـرا

آسمان چـون جمع مشتاقان پریشان می کند

 در شگـفـتم من نمی پاشد ز هـم دنــیـا چـرا

در خـزان هـجر گـل ای بلبل طبع حــزین

 خامُـشی شـرط وفـاداری بـود، غـوغـا چـرا

شهـریارا بی حبـیب خود نمی کردی سفر

این سفـر راه قـیامت می روی، تـنهـا چـرا



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۵۳
شهروز صبوری
شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰ ق.ظ

گواهینامه رانندگی در سال 1308

گواهینامه رانندگی در سال 1308

باشگاه خبرنگاران: این گواهینامه روی کاغذی به قطع کاغذ A3 است که در بالای آن با خط درشت نگاشته شده است "کورس شوفری ایران" و کمـی پایین تر با خط نازک تری عنوانی به نام "تصدیق نامه " روی آن درج شده است. این گواهینامه به دو زبان فارسی و انگلیسی به نام آقای سیف الله خان در 9 مرداد ماه 1308 صادر شده است . در تصدیق نامه قید شده است که فرد مذکور در 3 مرحله با نمره خوب موفق به دریافت گواهی نامه شده است.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۳۰
شهروز صبوری

به گزارش گلشن راز قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۲۵شهریور مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خامنه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ،شهردار و شورای اسلامی ،جمعیت خیریه شهر خامنه و جمعی از مسئولین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاداسلامی واحد خامنه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان شبستردر این مراسم یکی از رسالتهای مهم مراکز علمی و دانشگاهها را نشان دادن مسیر کمال برای بشریت دانست وگفت : وجود دانشگاهها عامل توسعه ،ترقی و کمال برای جامعه اسلامی است و وجود این نعمت بزرگ الهی در سایه زحمات  امام خمینی (ره) و فداکاریهای این ملت بالاخص شهدا و ایثارگران است.

حجه الاسلام محمد زاده اظهارکرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که تا امروز در مراکز علمی انجام‌شده خوب جواب داده است بطوریکه در مقابل تمامی دنیا در عرصه‌های علمی و صنعتی و پیشرفتهای تکنولوژی حرفی برای گفتن داریم که نتیجه فداکاری‌ها و زحمات پیروان ولایت در جامعه اسلامی است.

وی  با اشاره سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت از تمامی تلاشگران و استادان و خیرین که در عرصه‌های علمی جامعه دست مسئولین را می‌گیرند تشکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز  با اشاره به ظرفیت های شهرخامنه گفت :  نیازی به معرفی شهر خامنه نیست ، مشاهیر و بزرگانی که از این شهر برخاسته اند خود گویای این مطلب هستند که در رأس آنها سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد .

دکتر انگجی تنها کلید رفع و حل مشکلات را دستیابی به علم و فناوری های نوین دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کمتر شدن شتاب علمی کشور افزود: اولویت اول علم است و در مرحله دوم موارد فرهنگی و کلید علم در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی هست که باید تقویت شوند .

وی از فعالیت معتمدین واعضای شورای شهر و جمعیت خیریه شهر خامنه و همه مدیران از بدو تأسیس تا کنون علی الخصوص مهندس خسروی فر در پیگیری رشد فعالیتهای علمی و فرهنگی واحد خامنه تقدیر و تشکر کرد و این همکاری ها را موجبات پیشرفت واحد دانشگاهی دانست.

وی با بیان توانایی های علمی و تجربه و تعهد دکتر حسین جدیری سرپرست جدید واحد تصریح کرد : در دانشگاه وظایف خیلی مهمی وجود دارد که انشالله با همکاری مسئولین شهر و مردم عزیز و معتمدین، بنده آماده همکاری برای تاسیس مراکز رشد و اخذ رشته های جدید در مقاطع تحصیلات تکمیلی در فرصت زمانی اندک در واحد خامنه هستم تا به امید خدا شاهد پیشرفت روز افزون واحد باشیم.

خاطرنشان می شود در این مراسم حسین جدیری طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به عنوان سرپرست جدید واحد خامنه منصوب و از زحمات حسین خسروی فر تقدیر شد.

--------------------------------------------

بنده نیز به نوبه خودم این انتصاب رو به فال نیک گرفته و به آقای دکتر حسین جدیری تبریک عرض کرده و امیدوارم با حضور ایشان در راس این واحد شاهد شکوفایی مجدد و رونق گیری این دانشگاه باشیم . 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۱۰
شهروز صبوری

آمارتکان‌دهنده‌واردات‌خودرو/هزینه کمرگ بالای یک میلیارد تومان!

به گزارش جهان به نقل از فارس، براساس آمار ۵ ماهه از گمرک جمهوری اسلامی، بیش از ۱۷ هزار و ۷۷۸ خودرو تاکنون وارد کشور شده که ارزش آن ۷۴۸ میلیون ۳۰۶ هزار دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد ۴۸- درصد داشته، بنابراین ۵ ماهه اول ۹۳ بیش از ۳۶ هزار خودرو وارد شده بود.

از این تعداد خودرو وارداتی به کشور بالغ بر ۳۵۸۴ خودرو فقط در مرداد ماه امسال به ارزش ۱۳۷ میلیون و ۱۹۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰- درصد رشد داشته است.

از میان کل واردات خودرو در ۵ ماهه نخست سال بیش از ۸۵۵۰ خودرو با قیمت واقعی بیش از یک میلیارد تومان در آمار گمرک مشاهده می‌شود، البته حقوق ورودی را باید به قیمت گمرکی این خودروها افزود و پس از آن وارد بازار داخلی می‌شود. سرجمع ارزش ریالی این خودروها بالغ بر ۴ هزار و ۸۷۱ میلیارد ریال بوده است.

همچنین ارزش دلاری این میزان خودرو بالغ بر ۱۷۱ میلیون و ۷۲۷ هزار دلار می‌شود.

این آمار نشان می‌دهد، حدود نیمی از خودروهای وارداتی به کشور بالای یک میلیارد تومان ارزش گمرکی دارد که البته باید قیمت واقعی در بازار را پس از ورود حقوقی ۴۰ تا ۹۰ درصد به این قیمت‌ها اضافه کرد.

به گزارش فارس، این در حالی است که براساس مصوبه دولت، ورود خودروهای بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی ممنوعیت واردات دارد.

همچنین به گفته رئیس کل گمرک کشور، پیشنهاد شده تا تلفیقی از حجم موتور و ارزش خودرو ملاک واردات خودروهای سواری به کشور قرار گیرد که البته هنوز این موضوع به تصویب دولت نرسیده است.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۵۳
شهروز صبوری
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ب.ظ

زمان واریز یارانه ها اعلام شد

به گزارش جهان به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اکبر ایزدی مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرد: به اطلاع مردم شریف ایران می رساند «پنجاه و پنجمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به شهریور ماه سال جاری همانند ماههای گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال ساعت ۲۴:۰۰ روزشنبه مورخ ۱۳۹۴/۰۶/۲۸ شهریورماه به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۵۳
شهروز صبوری
سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۱ ق.ظ

نمایی زیبا از محصولات تابستانی شهرستان شبستر

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۱
شهروز صبوری